29 10 29 99 Kasper@Socialproof.dk
  • facebook
  • linkedin
  • instagram
Socialproof Online
  • Marketingplan
  • Produkter
    • Google
      • SEO
      • Ads
      • Display/Remarketing
      • Shopping
    • Grafisk design
      • Hjemmeside
      • Webshop
      • Logo
      • Sociale virksomhedsprofiler
    • Sociale medier
      • Facebook annoncering
      • Facebook remarketing
      • Instagram annoncering
      • LinkedIn annoncering
  • Om Socialproof
    • Om os
    • Teamet
    • Karriere
  • Referencer
  • Blog
  • Kontakt
Vælg en side

Branding: Tips til forbedring af dit brand

af Kasper Rosencrantz | sep 21, 2018 | Nyheder | 0 Kommentarer

Din virksomheds digitale identitet har en større betydning, end du måske går rundt og tror. Din virksomheds navn og brand skal hjælpe din virksomhed med at skabe succes. Et stærkt brand er med til at skabe kendskab, tillid og loyalitet hos forbrugerne. Det er derfor vigtigt, at du har lagt en digital strategi med disse følgende punkter for øje.

1. Din virksomheds identitet

Dit logo og dit navn er meget væsentligt for brandingen af din virksomhed, og de vil have en effekt på dine potentielle kunder. De skal kunne symboliserer jeres værdier og samtidigt fremstå professionelt.

Logo

Dit logo er formentligt det første en potentiel kunde ser, når de først lander på jeres side. Det er derfor vigtigt, at dit logo er professionelt, moderne og tidssvarende. Dit logo skal være et symbol på din virksomheds værdier og funktioner.

Stil dig selv disse spørgsmål:

  • Er dit logo med til at skabe genkendelighed og tillid?
  • Hvordan skiller dit logo sig ud fra mængden?

Navn

Dit virksomhedsnavn skal være unikt, genkendeligt og ørehængende, så det fanger interessen hos din målgruppe og samtidigt fremstår professionelt. Dit navn skal gerne sige noget om din forretning eller dine kernekompetencer og samtidig differentiere sig fra dine konkurrenter.

Du kan jo evt. tænke ud af boksen og opfinde dit eget ord. Google eller Snapchat fandtes ikke i nogens ordforråd, før deres stiftere fandt på navnene.

Gode råd til dit firmanavn:

  • Dit firmanavn skal være let at stave til
  • Skal sige noget om din virksomhed/branche (eller dig selv)
  • Der må gerne være en god historie bag dit firmanavn
  • Tænk ud af boksen og skil dig ud!

2. Digital tilstedeværelse

For at du kan brande din virksomhed, er det vigtigt at opbygge en stærk digital identitet. Her findes der utallige digitale medier, som din virksomhed kan vælge at fokusere på. Angående hvilke medier der er de optimale, afhænger det meget af din virksomheds målgruppe og målgruppens digitale præferencer – dog er det ofte sociale medier såsom Facebook, Instagram, LinkedIn og Google+, der skaber de bedste og mest effektive resultater.

Først og fremmest skal du udarbejde en contentplan, så dine kommunikationsmedarbejdere er afklaret med hvilke medier, der skal kommunikeres ud til jeres målgruppe på. Dette kan f.eks. blogindlæg, tips og tricks, videoer, annoncer osv., som der deles på hhv. de sociale medier, I vælger at være aktive på.

Det er vigtigt kun at fokusere på de medier, din virksomhed har kapacitet til, for det tager tid og ressourcer at skabe en stærk digital identitet. Et Facebookopslag er ikke det samme som et LinkedInopslag, da målgruppen ikke er ens. Derfor skal der udarbejdes differentieret contentplan til de diverse medier.

Vigtigst af alt: indholdet skal skabe værdi for læserne! Dette kan blandt andet gøres med guides til dine læsere inden for din virksomheds fagområde, tips og trick, explainervideoer mm. Så når dine læsere og potentielle kunder læser dit indhold, forlader de din hjemmeside med indhold, som de kan bruge til noget her og nu eller i fremtiden.

Hvis dit mål er at være first mover eller et go-to-company, når det kommer til seneste nyheder i branchen, kræver det, at du og dine kommunikationsmedarbejdere altid holder jer up-to-date med, hvad der rører sig i branchen. Hvis du brander din virksomhed korrekt og skaber værdifuldt indhold, kan du skabe en følge skare af trofaste læsere, der formentligt også befinder sig i din målgruppe.

Et helt andet aspekt er annonceringen på hhv. Facebook, Instagram, LinkedIn og/eller Google, hvor du kan kommunikere ud til din virksomheds målgruppe lidt mere effektivt og målbart. Du kan blandt andet læse vores Facebook Guide: 5 tips til den nye Facebook-annoncør, hvor du kan blive lidt skarpere til annoncering på Facebook.

Skal vi hjælpe din virksomhed?

Ønsker du hjælp til branding af din virksomhed? Så er du altid velkommen til at kontakte os, så står vores specialister klar til at tale om dine muligheder.

Seneste indlæg

  • Google i konstant udvikling
  • 5 råd til at blive mere synlig på de sociale medier
  • Instagram: Den mest effektive e-commerce platform
  • Annoncering på Snapchat
  • Google+ lukker efter sikkerhedsbrud

Seneste kommentarer

    Arkiver

    • marts 2019
    • februar 2019
    • januar 2019
    • oktober 2018
    • september 2018
    • august 2018
    • juli 2018
    • juni 2018
    • maj 2018

    Kategorier

    • AdWords
    • Facebook
    • Google
    • Instagram
    • Nyheder
    • SEO

    Meta

    • Log ind
    • Indlægsfeed
    • Kommentarfeed
    • WordPress.org
    Copyright © 2019 Social Proof Online